Den veltilrettede plads med facadeskilte

Det kan være svært at afgøre på forhånd, hvordan man skal få plads til både ens facadeskilte og budskabet på samme tid, hvis det skal passe i ens butik for eksempel ude foran – men ofte hænger de to ting sammen.

Nu om dage har de fleste forretninger et relativt kort navn, mens de gamle dage kunne hedde noget med flere navne, bindestreger med videre i sig. Nu om dage er det kun advokatfirmaer og lignende, der har den slags lange navne.

Men de vælger da også sjældent at bruge deciderede facadeskilte.

Til gengæld kan man så veje dette op med at have en maskot, et slogan og noget tilsvarende, som i sig selv godt kan fylde en del, og måske er man gået all in på at have alt på facadeskilte til ens butik.

Men det vil jo se så skidt ud, hvis ens facadeskilt kommer til at strække sig for langt, end hvad der er plads til, så man går hen og overtager pladsen på den tilstødende bygning, som man måske skal have tilladelse til eller netop ikke får – men uanset hvad, så ser det bare ikke pænt ud.

Helst skal man forsøge at undgå dette, også hvis ens facadeskilt ender ved et hjørne på en gade. 

Folk kigger efter symmetri og vil helst se den slags, så medmindre dit brand er at være lidt skævt i det, så skal man helst gå efter at have et skilte, der passer til ens butik.

Dette kan man gøre ved, at man måske skal have skiltet i flere dele, som man kan sætte efter hinanden, så de ikke fylder i bredden, men i højden.

Tilsvarende skal man måske decimere ens skriftstørrelse, så denne kan komme til at passe på ens skilt sammen med slogan, maskot og alt det, der også knytter sig til ens forretning.

Led for eksempel efter et passende facadeskilte hos nordiksign.dk